Šta je ono na šta prvo pomislite kada vam neko spomene kupovinu? Ili kada planirate da odete u Italiju ili Nemačku na šoping turu?
Složićemo se da je prva slika koja vam se pojavi na umu u stvari pogled na izlog određenog brenda. Jer kako stara izreka kaže – što u izlogu to i u radnji. Baš kao i sa tim najupečatljivijim slikama sa ulice, prvim utiskom koji na nas nešto ostavi, tako je i u radnjama jako bitan taj vizuelni momenat. Sugestivnost proizvoda koji treba prodati.
U tom slučaju izlaganje robe je prezentacija proizvoda u njenom najboljem obliku. To je scena koju moramo popuniti i to što je postavljena sa određenom veštinom, kao i način na koji je to urađeno, treba da natera potencijalnog potrošača da stane, posveti pažnju baš našem proizvodu i na kraju se odluči da ga kupi.
Suština vizuelnog merchandisinga je upravo u tome da kupce koji se nađu u objektu, navedemo da kupe upravo naš proizvod, te da se osećaju prijatno i sigurno zbog toga. Ono što naš potrošač vidi jeste način na koji su prezentovani i organizovani proizvodi. Činjenica je da smo mi kao ljudi vizuelna bića i kada su proizvodi izloženi na primamljiv i dopadljiv način, veća je verovatnoća da ćemo se zainteresovati, pa i odlučiti na kupovinu. Može da se desi da kupovina ne bude obavljena na prvu, ali ukoliko je pristup organizaciji proizvoda na policama dovoljno jedinstven i upečatljiv, može dovesti do toga da se vratimo i potrošimo novac upravo na tom mestu.
Imamo 8 sekundi da pridobijemo fokus potrošača
U maloprodajnim objektima vizuali predstavljaju praksu optimizacije prezentacije proizvoda na najbolji mogući način. Moramo voditi računa i o tome da imamo 8 sekundi da pridobijemo fokus potrošača. Pažnja se usmerava na osnovne karakteristike i prednosti proizvoda. Cilj je da utičemo na potencijalnog konzumenta da kupi proizvod, kao i da se u budućnosti vraća po nove količine. Sa pravilnom postavkom i vizualom mi pomažemo potencijalnom potrošaču da donese odluku. Kada znamo da je 90% informacija koje primimo u toku dana vizuelnog tipa, a da je 65% ljudi od onih koji pomoću vizuelizacije uče, nije nam teško da shvatimo da će minimum 10% od njih u naredna 3 dana još uvek pamtiti informaciju koju smo im prezentovali o našem proizvodu.
Kada govorimo o postavci proizvoda u samom objektu ili na polici, moramo da napomenemo da postoji još faktora koji mogu uticati na privlačnost proizvoda. Pored samog kvaliteta, koji je negde uvek prelomna tačka za svakog potrošača, bitno je i:
- voditi računa o tome gde se proizvod nalazi u prodavnici,
- postoji li jasna signalizacija o tome,
- da li je proizvod stacioniran uvek na istom mestu,
- kakvi su nam baneri,
- postoje li pop-upovi,
- koje količine proizvoda su prisutne
- i još jedan detalj koji se nekako zanemaruje, a može biti veoma bitan, a to je osvetljenje na mestu postavke proizvoda.
Sve gore navedeno oblikuje potrošačko iskustvo i samim tim veoma je važno oruđe kojim se marketing timovi koriste pri postavljanju prodajne strategije.
Planiranje postavke proizvoda za cilj ima unapređenje potrošačkog iskustva. Sa organizovanim prodajnim prostorom omogućavamo potrošaču da nađe ono po šta je došao sa lakoćom. Postavljanje proizvoda u visinu očiju prosečnog potrošača, može dovesti do impulsivne kupovine a i mi ćemo na taj način pospešiti prodaju određenog proizvoda. Uvek postoje načini na koje možemo uticati na potrošača – odabir strategijske postavke proizvoda, kako bismo time privukli pažnju i usmerili baš na proizvod našeg breda; ili ćemo se odlučiti za bolje upoznavanje i razmevanje brenda kako bismo izgradili lojalnost prema samom proizvodu. Takođe moramo brinuti i o belom prostoru, kako bismo ostavili potrošaču priliku da se opusti i uživa u poslu koji obavlja.
Uticaj vizuelnog merchandisinga možemo meriti povećanjem prodaje u određenom vremenskom periodu i te podatke možemo iskoristiti za planiranje budućih akcija. Isto tako broj poseta koje naprave potrošači može biti veoma dobar pokazatelj uspeha kreiranog vizuala. Vreme koje kupac provede šetajući se i pregledajući proizvode dok se ne odluči za naš je merna jedinica uspeha naše postavke. Ukoliko potencijalni budući kupci posegnu za našim proizvodom, potroše određenu svotu novca i nakon toga reše da se vrate i kupe još, u istoj ili većoj novčanoj vrednosti. imamo još jedan merodavan način da proverimo uspeh naše vizuelne kampanje.
Posao vizuelnog merchandisera jeste da naglasi ono što je najbitnije za sam proizvod. To može delovati kao jednostavan zadatak, ali iskalkulisati sve segmente koje smo gore naveli kako bi smo privukli pažnju potrošača i ohrabrili ih na kupovinu u maloprodajnim objektima može biti izazov.
Ukoliko se i sami suočavate sa ovim izazovom jer nemate dovoljno iskustva, ili prosto smatrate da i ono što ste do sada postavili može unaprediti; da se bolji rezultati mogu postići ali ste svesni da vam je potrebna pomoć, tu na scenu, pod pravim osvetljenjem i u kvalitetnom pakovanju, stupa naš tim. Iskustvo koje smo stekli u radu sa velikim brojem zadovoljnih saradnika može doprineti razvoju vašeg brenda kao i kreiranju većeg broja lojalnih potrošača. Donećemo nove ideje, kreirati strategije i kvalitetan vizuelni merchandising. Tako ćemo povećati vidljivost vašeg proizvoda kao što ćemo povećati i postojeću bazu konzumenata. Uhvatićemo pažnju potencijalnih kupaca promišljenim i dugotrajnim vizualima. Ono što je najbitnije na svakom koraku ćemo se konsultovati sa vama i unapređivaćemo ideje koje ste na početku imali.
Imajte na umu da je veoma važno kome prepuštate vizuelni identitet svog brenda i samih proizvoda.