Vizuelni merchandising igra ključnu ulogu u tome kako kupci doživljavaju vaš brend i proizvode koje nudite. Vizuelni elementi poput izloga, natpisa, rasporeda i opšte atmosfere prodavnice mogu uticati na odluku kupca da uđe u vašu prodavnicu i kupi vaše proizvode.
Posmatrajući stanje na terenu i ponašanje naših kupaca, primetili smo određene šablone. Donosimo vam 7 saveta sa terena za efektivan vizuelni marketing koji će vam pomoći da privučete kupce, povećate prodaju i osigurate da vaš brend ostane upečatljiv u sećanju kupaca.
1. Kreirajte vizuale za ciljnu grupu kupaca
Kako bi vizuelni dojam bio efektivan, potrebno je kreirati vizuale koji će privući pažnju ciljne grupe. Na primer, ukoliko se prodaje garderoba za tinejdžere, onda je neophodno kreirati prikaze koji će odgovarati njihovim željama i potrebama.
Prvi korak u kreiranju vizuala jeste istraživanje ciljne grupe kupaca. Potrebno je saznati koje su njihove potrebe i želje, kakav stil preferiraju i koji trendovi ih zanimaju. Vratimo se na naš primer, istražite šta je trenutno popularno među GenZ generacijom, izbegavajte šta bi se vama svidelo (jer smo za njih bumeri i dosadni) i već ste na putu da privučete željenu ekipu.
Koristite adekvatno osvetljenja, pozadine, boje i drugih vizuelnih elemenata koji će pomoći u stvaranju atmosfere i uvek imajte na umu svoju ciljnu grupu.
2. Manje može biti više
U današnjem svetu gde smo izloženi ogromnoj količini informacija, sve je teže skrenuti pažnju na nešto, a i teže je zadržati. Upravo zbog toga je ključno da vaši displeji budu jasni, pregledni i da sadrže samo ono što je bitno.
Zašto je pretrpanost prikaza loša ideja?
Pretrpanost na displeju može biti kontraproduktivno jer može učiniti da vaša poruka izgubi na značaju. Ako u prikazu imate previše informacija, gde se gubi glavni fokus, ljudi će izgubiti interesovanje i preći na nešto drugo. Takođe, pretrpanost može izazvati konfuziju kod posmatrača i može dovesti do toga da ne razumeju šta želite da im prezentujete.
Kako kreirati prikaze sa manje elemenata, a da i dalje budu efektivni?
Jedan od načina da kreirate efektivne prikaze sa manje elemenata je da se fokusirate samo na ono što je bitno. Ovo podrazumeva jasnu poruku koju želite da prenesete i odgovarajući vizuelni element koji će je podržati. Takođe, upotreba negativnog prostora može biti vrlo korisna jer će privući pažnju na ono što je važno.
Isto tako koristite boje i fontove koji su lako čitljivi i koji će voditi oko posmatrača kroz prikaz. Ovo će osigurati da posmatrači brzo i lako dobiju glavnu poruku. Takođe, koristite vizuelne elemente koji su u skladu sa vašim brendom i koji će privući ciljnu grupu.
Vaš prikaz treba da bude pregledan i jasan, a fokusiranje na bitne elemente će osigurati da vaša poruka bude uspešno prenesena i da privuče pažnju vaše ciljne grupe.
3.Ispričajte priču
Vizuelni marketing je neophodan za privlačenje pažnje kupaca i povećanje prodaje proizvoda ili usluga. Kao što smo već pomenuli, kreiranje vizuelnih prikaza koji su prilagođeni ciljnoj grupi kupaca i prikazuju manje elemenata, a istovremeno su efektivni, ključno je za postizanje uspeha u vizuelnom marketingu. Međutim, još jedna veoma važna komponenta uspešnog vizuelnog marketinga je priča.
Priča, koja se može ispričati kroz vizuelni marketing, doprinosi emocijama kupaca i može uticati na njihovu odluku da kupuju proizvod ili uslugu. Priča može da bude bilo šta što se tiče proizvoda ili usluge i često je najefikasnija kada je povezana sa stvarnim životom, problemima ili izazovima sa kojima se ciljna grupa suočava.
Postoje različiti načini na koje se priča može ispričati kroz vizuelni marketing. To može biti kroz fotografije, video snimke, animacije ili infografike. Na primer, ako se bavite prodajom zdrave hrane, priča koju možete ispričati kroz vizuelni marketing može biti o tome kako je jedna osoba promenila svoj životni stil i postala zdravija nakon što je počela da konzumira vaše proizvode.
Još jedan način da se priča ispriča kroz vizuelni marketing je kroz korišćenje brendova i logotipa. Brendovi i logotipi su često u središtu priča i mogu pomoći u razvijanju emocija kod kupaca.
4. Budite specifični sa natpisima
Vizuelni marketing se ne sastoji samo od slika i grafika, već i od natpisa koji ih prate. Natpisi su izuzetno važni jer oni pomažu u tumačenju vizuelnih elemenata prikaza, nudeći informacije o proizvodu ili usluzi. Dobri natpisi mogu privući pažnju potencijalnih kupaca i povećati verovatnoću da će oni kupiti proizvod.
Ali, kako kreirati efektivne natpise? Ključno je biti specifičan. Generalne fraze kao što su „najbolji proizvod“ ili „savršena usluga“ neće privući mnogo pažnje. Umesto toga, treba da se fokusirate na specifične karakteristike proizvoda ili usluge i da to istaknete u natpisima.
Na primer, umesto da kažete „odličan šampon“, kažite „šampon koji hidrira suvu kosu“. Ovo daje potencijalnim kupcima jasnu ideju o tome šta proizvod radi i kome je namenjen. Takođe, treba izbegavati korišćenje previše reči u natpisima, jer to može učiniti da prikaz deluje pretrpano i teško čitljivo.
Takođe, korisno je koristiti natpise koji pozivaju na akciju, kao što su „kupite sada“ ili „iskoristite popust“. Ovi pozivi na akciju mogu podstaći kupce da preduzmu korake ka kupovini proizvoda ili usluge.
5. Kreirajte izlog koji privlači kupce
Dobro dizajniran izlog može biti ključni faktor u privlačenju kupaca i podsticanju prodaje. Izlog je prva stvar koju kupci vide kada prolaze pored prodavnice, tako da mora biti atraktivan i informativan.
20
Za efektivno kreiranje izložbenog prostora budite svesni sezonskih trendova i prazničnih događaja. Na primer, tokom praznične sezone, izložbeni prostor bi trebalo da bude dekorisan u skladu sa prazničnom tematikom. Takođe, letnjoj sezoni, možete koristiti svetle boje i prikazati proizvode koji su popularni u to doba godine.
6. Redovno bogatite znanje prodajnog tima
Prodajni tim često predstavlja prvu liniju odbrane vašeg brenda. Kada kupci dolaze u prodavnicu članovi prodajnog tima su ti koji će odgovarati na pitanja i pružati informacije o proizvodima koji se nalaze u prikazu. Stoga je važno da prodajni tim bude dobro obučen i upućen u sve aspekte proizvoda koje prodaje.
Edukacija prodajnog tima započinje sa osnovnim znanjima o proizvodima. Prodajni tim treba da zna sve karakteristike proizvoda, kako funkcioniše, koji su njegovi sastojci, kako se održava i slično. Trebalo bi da znaju koji su najveći benefiti proizvoda i kako ti benefiti mogu da pomognu kupcima da reše njihove probleme.
Dobra edukacija prodajnog tima ne znači samo da će vaši zaposleni imati dobro znanje o proizvodima, već će imati i znanje o prodajnim veštinama i strategijama. Ovo uključuje obuku u veštinama prodaje, kao što su kako pravilno postaviti pitanja, kako odgovarati na prigovore kupaca, kako postići prodaju i kako zadržati lojalnost kupaca.
Savetujemo da organizujete redovne treninge za vaš prodajni tim kako bi se održali ažurirani i upoznati sa novim proizvodima, trendovima i strategijama prodaje. Ove treninge može obaviti interni tim ili spoljni treneri, zavisno od potreba i mogućnosti.
Kakve veze ima prodajni tim sa vizuelnim merchandisingom?
Vaš prodajni tim je vaš najveći resurs, pored znanja o proizvodima njihov posao je i da se brinu o stanju na terenu i da proizvodi uvek budu izloženi.
7. Analizirajte nedeljne prodaje i menjajte displeje u skladu sa rezultatima
Analiza prodaja i prilagođavanje strategije je ključno za uspeh vizuelnog marketinga. Praćenje prodaje i analiza displeja mogu vam pomoći da otkrijete šta najbolje funkcioniše i privlači kupce. Kako biste izvršili analizu, potrebno je da razumete koja merila i pokazatelji su vam potrebni. Na primer, možete pratiti broj kupaca koji ulaze u prodavnicu, broj prodatih proizvoda i koliko je vremena kupac proveo u prodavnici.
Nakon analize podataka, možete utvrditi koji displeji funkcionišu, a koji ne. Ovo će vam omogućiti da prilagodite prikaze u skladu sa potrebama vaše ciljne grupe kupaca. Na primer, ako primećujete da su određeni proizvodi loše prodavani, to može biti znak da bi trebalo da izmenite prikaz tih proizvoda kako biste ih više istakli.
Osim toga, prilagođavanje dizajna može da se odnosi i na sezonu. Kao što je ranije pomenuto, sezonski proizvodi se često nalaze na prikazima u izlogu. Ako primećujete da određeni proizvodi ne privlače kupce, možda biste trebali da promenite prikaz kako biste uključili neke nove, popularne proizvode.
Analiza prodaje i prilagođavanje prikaza su važni koraci u osiguravanju da vizuelni marketing u prodavnici ostaje efektivan i uspešan. Ne zaboravite da je promena jedan od ključeva uspeha u vizuelnom marketingu. Ako nešto ne funkcioniše, ne plašite se da ga promenite i prilagodite kako bi privukli svoje ciljne kupce.
Zaključujete da efektivni vizuelni marketing može biti ključan faktor u privlačenju potrošača i povećanju prodaje. Kreiranje ciljanih prikaza, smanjenje pretrpanosti, pričanje priča, kreiranje dobrih natpisa, kreiranje atraktivnih izložbenih prostora i edukacija prodajnog tima su samo neki od saveta koji mogu pomoći u stvaranju efektivnog vizuelnog marketinga.
Važno je pratiti prodaju i prilagođavati strategiju kako bi se osigurala efektivnost i u svemu ovome može vam pomoći Brand Care tim.