Najčešće primetno, pored promena temperature, zasigurno su i navike potrošača sa smenom sezona i godišnjih doba. Logično je, zar ne? Svi znamo da ćemo tokom leta kupovati uglavnom sve ono što će nam pomoći da se rashladimo ili spakujemo za odlazak na more i eventualno pripremimo zimnicu. Pred jesen kupujemo knjige, rančeve i školski pribor, i možda neku sitnicu kako bismo se osećali bolje jer je letu kraj ili iskoristili sezonsku rasprodaju ne bi li kupili one baštenske garniture koje smo merkali čitavo leto. Zatim dolazi obnova toplih odevnih predmeta i obuće i tako u krug. Pred svaku sezonsku kupovinu svakako ćemo obraćati pažnju na popuste i akcije i to će formirati strategiju za kupovinu i raspoređivanje budžeta.
Lagana smena sezona
Ove promene samim potrošačima i ne upadaju toliko u oči, prvo jer se vode nagonima i potrebama, a drugo jer su rafovi i police uvek puni i ispunjavaju njihove želje. Ali trgovci i nosioci brendova to zasigurno registruju. Češće se pojavljuju „rupe“ na rafovima, nema dostupnih veličina na štandovima, neki put se desi da ni određenog artikla uopšte nema.
Sve su to preduslovi za loše emocije kod potrošača, jer ove sezone neće doći do onoga šta su pikirali; isto tako, ovo su znaci za uzbunu ljudima na terenu jer je u njihovom interesu da preduprede želje i potrebe svojih potrošača ili makar da predvide potencijale određenih proizvoda u određenom trenutku.
Kako održati osmehe na licima potrošača
U ove vrele letnje dane, najčešće se okrećemo frižiderima u kojima se nalaze rashlađena pića, bezalkoholna i alkoholna, ili sladoledi. I pored sve muke trgovaca da opskrbe radnje dovoljnim količinama, da popune frižidere bez zadržavanja, dešava se da ih jednostavno nema dovoljno, ili u još gorem scenariju da ih nema nikako. Ono što je još iritantnije samim potrošačima jeste činjenica da ih na sve strane bombarduju reklamama koje se odnose na određene proizvode, a kada pitaju za iste na trafici ili u objektu njih – nema!
Baš ove letnje sezone desila se situacija sa osvežavajućim bezalkoholnim pićem koje je reklamirano bezmalo na svakom koraku, ali ga po objektima nije bilo. Isto tako, jedan proizvođač sladoleda, izbacio je reklamu za novi ukus i stvorio momentalnu pomamu, međutim, posle prve isporuke sladoleda sa tim ukusom naredne dve, pa možda i tri, nedelje nije bilo ni u jednom objektu. Slučajno ili namerno, ali fama oko ova dva proizvoda je stvorena, potreba je povećana. Verovatno je i prodaja u prvim trenucima po pojavi u frižiderima porasla. Ali isto tako postoji i opasnost od toga da je potrošačima ostao „gorak ukus“ u ustima. Po ovom pitanju treba dobro balansirati i biti siguran u to kakav efekat želimo da postignemo.
Da i na pragu jeseni sve teče glatko
Iako smo tek na pola leta, i trenutno vodimo računa najviše o tome koji je zaštitni faktor najbolji da nas štiti od UV zraka, neumitno je da će sezona godišnjih odmora brzo biti gotova, i da ćemo za čas biti na pragu septembra i trenutka kada naši najmlađi, a i oni malo stariji kreću u školu. Znamo da to predstavlja poseban izazov za roditelje koji moraju prema tome da prilagode budžet. Sve ovo isto važi i za nosioce brendova jer planiranje je pola posla. Ukoliko se poruče dovoljne količine proizvoda, kvalitetno se isplanira postavljanje i formiranje cena sa specijalnim ponudama i akcijama, i na kraju se obrati posebna pažnja na samo izlaganje, proizvodi će se prodavati „sami od sebe“.
Koliko je sve tih, da kažemo, sitnih detalja na koje treba obratiti pažnju sa smenom godišnjeg doba. Treba sa posebnom usredsređenošću predvideti potrebe i potražnju. To neki put zaista može biti težak posao. Na sve ovo treba voditi računa i o planiranim akcijama i sniženjima, jer nam je dobro poznato da kada se tako šta oglasi, prodaja skače.
U sezoni godišnjih odmora, kada imamo manji broj ljudi na terenu, to definitivno postane osetno. Iz tog razloga uvek je dobro imati partnera na terenu koji će osluškivati pažljivo potrebe i želje potrošača i biti uvek na licu mesta kako bi dobio prave reakcije od samih trgovaca.
Brand Care kao verni partner u poboljšanju prodaje i vidljivosti vaših proizvoda sa svojim stručnim timom, raspoređenim strategijski po čitavoj našoj zemlji, vodi brigu o tome da su vaši proizvodi uvek dostupni i uočljivo izloženi. Pored toga proveravamo raspoložive količine proizvoda kako bi se izbeglo stvaranje negativnih emocija kod potrošača i dostavljamo prave informacije. Pravovremenim delovanjem olakšavamo komunikaciju svih zainteresovanih strana.
Sada je na vama da donesete konačnu odluku i olakšate dalju distribuciju svog brenda uz našu stručnu pomoć i kroz izveštaje putem kojih možete saznati stanje u magacinu, kretanje cena, izgled planograma, kreirate najbolju moguću ponudu za vaš brend u predstojećoj sezoni i doprete do postojećih, i onih novih potrošača, čije su želje i mogućnosti najbitnije.