U tekstu gde smo definisali šta je field marketing, rekli smo da iako smo konstantno u nekoj vrsti interakcije sa kupcima, i da nam je potrebna jasna strategija kako bismo kupcima stvorili pozitivnu sliku o proizvodu i brendu.
Field marketing otvara brojne mogućnosti da se povežete sa kupcima i ako planirate da započnete kampanju ne treba vam veliki budžet ili vojska ljudi da biste je pokrenuli, samo tim koji je posvećen i koji na umu ima da krajnji rezultat bude ono što ste prvobitno zamislili.
Upoznajte svoju publiku
Prvi korak u razvoju strategije marketinga na terenu je znati ko je vaša ciljna publika. Naučite njihove izazove, profile i šta pokušavaju da postignu. Oblikovanje vaše poruke prema njihovim potrebama bolje će odjeknuti u njima.
Znajte svoje ciljeve
Kako ćete pretvoriti ljude koje upoznate u kupce?
Najveći izazov kod terenskog marketinga je taj što je često ograničen na trenutak. Događaji, posebno, mogu biti prilično haotični kada učesnici pregledaju višestruke demo tabele i upoznaju desetine novih ljudi. Želite da budete sigurni da ćete održavati kontakt sa svima koje upoznate na sadržajan i smislen način. Sve se svodi na stvaranje kontakata i negovanje istih.
U maloprodajnim objektima je ista situacija, tokom promocija imate samo jednu šansu da zainteresujete kupca koji prolazi pored štanda i verovatno mu nije na listi za kupovinu proizvod iz asortimana koji nudite.
Ne prisiljavajte ljude na interakciju. Umesto toga, dajte im jasan podsticaj da nastave da uče o vašoj kompaniji i proizvodima. Nikad ne znate gde će ljudi biti za nekoliko meseci ili čak nekoliko godina. Negujte odnose na duge staze.
Nastavite razgovor.
Prečesto vidimo da timovi na terenu završavaju posao kada se terenska marketinška kampanja završi. Umesto toga, oni moraju da angažuju svoju publiku i nakon završetka kako bi osigurali njihov trajni interes.
Kako upoznajete svoju publiku, tako ćete i znati tačno šta treba da uradite i kako da im priđete i posle završene kampanje što možete koristiti za negu svojih potencijalnih kupaca tokom putovanja kroz prodajni levak.
Vidimo da je terenski marketing deo ukupnih prodajnih i marketinških napora, koji neprestano doprinosi izgradnji brenda. Ukoliko mislite da ne možete sami da organizujete promociju ili da osmislite dovoljno efikasan planogram, onda je možda vreme da angažujete tim.
Ali odabir i saradnja sa outsource kompanijom koja će biti na terenu nije jednostavan proces. Evo deset pitanja koja treba da postavite kako biste iz njih izvukli najbolje:
- Da li su u mogućnosti da dobro upoznaju vaše poslovanje, proizvode, rešenja, ciljane kupce i njihove ličnosti?
- Da li ima prethodnog iskustva da pomaže kupcima poput vas u prošlosti?
- Da li ima odgovarajuće geografsko prisustvo kako bi odgovarala vašim zahtevima?
- Da li outsource tim može da vam predstavi krajnji ishod kampanja na kojima je radila, tj. prodaju, dobit, troškove i povraćaj ulaganja?
- Da li vam pravilno naplaćuju svoje usluge? Da li je to u okviru vašeg marketinškog budžeta?
- Da li ste im predstavili ciljeve i da li mogu da odgovore njih? (Što ste jasniji, to će vaša kampanja biti uspešnija.)
- Da li će se tim na terenu pozabaviti inovativnim pristupom marketinškoj kampanji?
- Da li vam je ugodno da delite poslovne tajne sa spoljnim dobavljačem?
- Koliko često se očekuje da pregledate napredak kampanje? (Dvosedmično, Mesečno, Tromesečno.)
- Da li terenska marketinška agencija u slučaju nužde ima odgovarajuću rezervnu podršku?
“Reci mi i zaboraviću. Pokaži mi i možda ću zapamtiti. Uključi me i razumeću” – Konfučije
Terenski marketing je sve ono što je Konfučije rekao pre hiljade godina. Nuditi potencijalnim kupcima priliku da probaju proizvod jeste jedinstven način da se stvori veza sa kupcem. S druge strane, daje terenskim trgovcima mogućnost da otkriju kako kupci mogu da komuniciraju sa brendom.
Ništa nije vredno tako kao lična interakcija. Trenutno smo u takvoj situaciji da imamo vrlo malo prilika da se upoznamo i povežemo sa ciljnom publikom. Ali uz maksimalne mere predostrožnosti i pokazivanjem kupcima da nam je stalo do njihove bezbednosti ulićemo dodatno poverenje i svojoj kompaniji ćemo osigurati da uvek budemo prisutni i vidljivi.
Maksimalno iskoristite svaku priliku znajući gde možemo da iskoristimo svoje prisustvo i unapred uspostavljajući ciljeve. Pored toga što ćete upoznati sjajne ljude, te veze ćete takođe želeti da nadograđujete i negujete za dugoročno angažovanje.