Kako do uspešnog tima na terenu?

Kako do uspešnog tima na terenu?

Započinjanje bilo kog posla je isto kao i kada želimo da sagradimo kuću. Prvo, moramo da odaberemo kvalitetne materijale, potom da iskopamo i postavimo dobre temelje, pa tek tada da krenemo da gradimo. Upravo tako je i sa izgradnjom kvalitetnog tima na terenu.

Na početku je uvek najbitnije imati jasnu ideju, i eventualno okvire ciljeva koje želimo da postignemo. Naravno, sve ono što zamislimo je podložno izmenama, što zbog stečenog iskustva, što zbog novih saznanja. Adaptacija u novim uslovima je veoma važna za dalji rast i napedak svake ideje. Ali neke stvari su nepromenljive – da bismo bilo šta pokrenuli, najbitnije je načiniti prvi korak i prevazići prvo „NE“. Posle toga sve nekako ide lakše.

Jedan prut je lako slomiti

Da, složićemo se da sve kreće od prvog čoveka. Ukoliko on nema predispozicije da bude lider, teško da ćemo moći da okupimo kvalitetan tim ljudi. Jer kao što stara priča kaže – jedan prut je lako slomiti, ali probaj da slomiš čitav naramak. Isto tako bitno je da taj prvi čovek ima jasnu viziju i ideju kakvi mu ljudi trebaju.

Što će reći da kreiranje jednog uspešnog i iznad svega kvalitetnog tima na terenu počinje sa fokusom, kvalitetom i strašću. Kada imate tim koji radi sa više brendova u isto vreme, dolazite u situaciju podeljenog fokusa. Tada do izražaja dolaze oni koji daju sve od sebe da brend za koji rade bude uvek u centru pažnje i da ostvaruje prodaju koja je zacrtana. Takve ljude treba pronaći ili prepoznati.

Zato se uvek kreće od ljudi koje već nekako poznajete, sa kojima ste se susretali i za koje mislite da imaju ono nešto što će doprineti daljem razvoju vašeg tima, a samim tim i unapređenju prodaje na terenu. Ne treba prezati ni od toga da date ponudu ljudima koji se nalaze u vrhu timova drugih kompanija koje se bave ovim poslom, što bi se reklo – od preuzimanja kvalitetnog kadra. Jer sve što radimo, radimo da bismo na najbolji mogući način izgradili svoj tim.

Brand Care team Zapad

Da se samo na kratko vratimo na priču o naramku. Kada za svoj tim odaberemo ljude koji imaju fokus, samodisciplinu, strast i koji su kolegijalni, možemo mirno da se bavimo kreiranjem strategija za pospešivanje prodaje. Tada smo svesni da će naši ljudi na terenu podržavati jedni druge i uvek činiti ono najbolje za brendove koje predstavljaju. I eto našeg naramka, koji je, priznaćete, teško slomiti.

Učiti, učiti i učiti

Drugi deo kreiranja dobrog i kvalitetnog tima svakako je i obuka. Ulaganje u treniranje tima je velika investicija i uglavnom se višestruko isplati na kraju. Ako se ovome posveti dovoljno pažnje na kraju ćemo imati ljude koji će znati kako da izgrade odnose sa prodavcima, podnose detaljne izveštaje, izbore se za to da postavljaju displeje na najboljim mestima i imaju dobar pristup potencijalnim kupcima.

Iz svega ovoga proizilazi da dnevni planovi i instrukcije moraju uključivati vodiče i podsetnike na najbolje prakse, kao i to da trening menadžeri na terenu budu proaktivni u pronalaženju prilika za obuku u svakom trenutku. Jer svako učenje polazi iz primera.

I ne samo obuka o radu na terenu. Za ljude koji vode računa o brendu jako je bitno da uvek imaju nove informacije o proizvodima, da prvi saznaju o akcijama koje mogu da ponude. Ukoliko znaju sve o samom proizvodu uvek će znati koji pristup da primene kada pregovaraju pozicije i količine koje treba da ponude. Isto tako, ukoliko uvek budu imali sve odgovore na potencijalna pitanja imaćemo manji broj nezadovoljnih kupaca, kao i klijenata.

Ni Rim nije izgrađen za jedan dan

Na kraju, vraćamo se na vođenje tima. Da bi sve u ovim tokovima išlo glatko, mora postojati poverenje i direktna komunikacija. Rad sa ljudima na terenu, pored toga da se uvek osećaju kao važan deo jedne zajednice, mora da bude izbalansiran i ravnomerno distribuiran. Vođe timova moraju da imaju jedan na jedan komunikaciju sa svakim članom svoga tima. Da bi ovakav sistem funkcionisao, vođama timova moraju biti obezbeđeni adekvatni alati koji će im omogućiti da obave procenu rada, ali i prenesu svoja iskustva i obuke na daljinu.

Ovakav pristup je dobar za svakodnevno vođenje timova jer povećava efikasnost, a ostavlja i više prostora za razvijanje poverenja među članovima tima.

Svaka od gore navedenih stavki jeste iskopavanje temelja, postavljanje armaturne građe i izlivanje betona u kreiranju kvalitetnog tima na terenu. Mi smo naš tim počeli upravo tako da gradimo. Uvek smo birali najbolje ljude, pružali im kvalitetnu obuku, trudili se da uvek budu motivisani i zadovoljni poslom koji rade.

Rad na terenu

Rezultati koje ostvarujemo govore sami za sebe. Preko 43 brendova je položilo svoje poverenje u naše ruke, i tim koji trenutno broji 100 ljudi pokriva čitavu teritoriju Srbije. Znamo da će naši ljudi na terenu svu svoju pažnju posvetiti tome da proizvodi koje prezentuju u 1200 objekata uvek budu u prvom planu i vidnom polju potrošača. Negujemo kvalitetne odnose sa klijentima, a isto tako i sa prodavcima. Uvek dajemo realne izveštaje i pravimo najbolje strategije i idejna rešenja za unapređenje prodaje.

I sve to zahvaljujući činjenici da smo odabrali najbolje ljude koji svoj fokus uvek imaju na proizvodima koje prezentuju, znaju i imaju najbolji pristup u kreiranju odnosa kako sa kupcima tako i sa prodavcima. U svemu tome je najbitnije – čine upravo onaj naramak koji je teško slomiti!

Ukoliko i vama treba neko ko će o vašem brendu voditi računa na najbolji mogući način, uvek smo otvoreni da svoj reon delovanja proširimo za još jednog klijenta, za još jedan brend. Naši timovi su uvek voljni da prikupe nove informacije i urade najkvalitetniji plasman na tržište. Na vama je samo da nas kontaktirate, a mi ćemo se potruditi da nakon detaljnog ispitivanja, pred vas iznesemo realno činjenično stanje i ponudimo opcije za koje smatramo da će imati najviše uspeha na terenu. Ono što sa sigurnošću možemo reći jeste to da ćete kontaktom načiniti prvi korak da postanete deo tima koji ima dobre osnove.

About The Author

Experienced Chief Executive Officer with a demonstrated history of working in the FMCG industry. Founded and manages several successfully distribution companies in Serbia and the region. Skilled in Field Marketing, Marketing Management, E-commerce, Sales Operations, and Sales Management.