Novogodišnji praznici u FMCG industriji

Novogodišnji praznici u FMCG industriji

Bez obzira u kojoj ste kategoriji FMCG industrije, Božić je zaista najlepše doba godine. Međutim, ako prodajete hranu, imate još veću prednost, jer su svi željni slavlja do Nove godine, pa i posle. Uzbuđenje se već oseća u vazduhu i svi koje poznajete žele da prirede nezaboravan obrok, odnesu u posetu ukusan poklon ili ponude obilno i na oko dopadljivo predjelo pored kuvanog vina. Kako možete najbolje preneti radost sezone u prodaju?

Nakon dve pandemijske praznične sezone i našim naporima da dovedemo u stabilno stanje FMCG industriju, trgovci su se nadali da će ove godine da se vrate stare prilike za normalno funkcionisanje lanac snadbevanja. Ali baš kada je počelo da se čini da porodice i prodavnice mogu da se vrate starim navikama i načinima funkcionisanja, usledila je skoro rekordna inflacija i rat u Ukrajini, samo povećavajući opštu nelagodu u vezi sa stanjem u svetu.

Pored trenutnih prilika, optimistični smo. Pandemija se povukla, lanci snabdevanja su se generalno stabilizovali, a tržište rada je sve bolje i bolje. Sa druge strane, kupci izgledaju zbunjeni. Da li da kupe sada ili kasnije? Da li da kupuju kao i obično ili samo najdražim ljudima? Da li da kupuju online ili da idu u lokalne prodavnice?

Inflacija je svima na umu. Više cene svih artikala naterale su ljude da preispitaju šta kupuju i za koga kupuju. I zato sada svedočimo situaciji kada kupci traže velike popuste i favorizuju brendove sa povoljnijim cenama. Naše je samo da budemo spremni na sve opcije.

Želja za iskustvima

Ljudi su proveli dve pandemijske godine uz razne restrikcije i jedino što smo mogli jeste da kupujemo, što su mnogi trgovci značajno osetili na svojim godišnjim izveštajima. Sezona novogodišnjih praznika  je generisala najveći godišnji rast maloprodajne potrošnje u istoriji.

Ove godine su ograničenja putovanja zbog Covid-19 ublažena i prodavci se spremaju da izgube bitku . godinešto se tiče godišnjih ciljeva, jer sve više ljudi odlazi na putovanja, posećuje koncerte i jede van kuće.

Ovaj period je podsetio ljude na važnost iskustva i doživljaja o kojima će pričati i zato mnogi umesto poklona biraju putovanja, koncerte i sve ostalo što će im pomoći da ponovo iskuse život.

Novogodišnji praznici ove godine su stigli ranije

Kupiti ono što želite ove godine ne bi trebalo da bude veliki problem kao što je bio prošle. Brendovi su ove godine, učeći na greškama, pojačali proizvodnju, trgovci su naručili više proizvoda. Tako da je sve ranije nego obično krenulo u realizaciju kako bi svi bili sigurni da kupci imaju željene artikle na policama.

Kako su porudžbine stizale ranije nego što se očekivalo, prodavci su gomilali artikle u magacinima koji su u nekim slučajevima već bili napunjeni robom naručenom 2021. To je, u kombinaciji sa neizvesnom potražnjom potrošača, ostavilo trgovce sa visokim zalihama.

To dovodi do veće ponude i drugim rečima, Božić je rano došao u prodavnice. Koliko vidimo kupci su prigrlili ovaj trend kupujući polako i na vreme poklone za najbliže.

Kako smo aktivno na terenu već godinama unazad donosimo vam primere iz prakse kako možete da ove godine učinite novogodišnju prazničnu kupovinu za pamćenje i u isto vreme da proverite da li ste spremni za rasprodaje koje vas čekaju.

Osluškujte praznično raspoloženje svojih kupaca

Novogodišnji praznici su univerzalno omiljeni kod ljudi. Vaše mušterije su već zagrejane za kupovinu i možete iskoristiti njihovu sentimentalnu privrženost. Možete svoj proizvod povezati sa tradicionalnim božićnim jelima ili pokazati kako se mogu koristiti u novim sezonskim predjelima, prilogima i desertima.

Za ovo su odlične promocije u maloprodajnim objektima. Promoteri tako mogu da na licu mesta pokažu šta ih čeka ukoliko baš vaš proizvod stave na svoju trpezu.

Ako niste u mogućnosti da povežete svoj proizvod sa tradicionalnom božićnom trpezom, pokušajte da ponudite ograničeno izdanje božićnih proizvoda i dizajna pakovanja. Kafa nije baš sinonim za sezonu, ali božićne šolje su jedan od načina na koji vaš brend može da uđe u domove ljudi.

Olakšajte put kupcu do željenog proizvoda

Božić je možda najlepše doba godine, ali je takođe jedno od najprometnijih i najstresnijih. Svi su u stisci sa vremenom, a prodavnice, supermarketi i tržni centri vrve od kupaca. Svaka sekunda koju možete da skratite kupcu do kupovine je još jedan trenutak koji mogu da iskoriste za opuštanje, zabavu ili provod sa svojom porodicom. Svaka glavobolja koju im izazovete će ih gurnuti bliže drugom konkurentu koji nudi besprekorno iskustvo. Uverite se da se vaš proizvod može kupiti na mreži preko mobilnih i digitalnih pomoćnika koji podržavaju glas i da je proces što brži i bezbolniji.

Pokušajte da se ne oslanjate samo na jedan kanal prodaje. Budite prisutni kako online, tako i offline. U prodavnicama se pobrinete da police uvek budu pune, a na sajtu olakšajte kupovinu što je više moguće. Održavajte sajt brzim, tražite samo neophodne informacije i skratite process plaćanja.

Ovim malim promenama ne olakšavate samo kupcima, olakšavate i svojim zaposlenima kojima je ovo isto  najlepše doba godine. Poklonićete im, možda, intenzivan period, ali bez suočavanja sa nezadovoljnim potrošačima.

Poboljšajte kupovno iskustvo

Tokom praznične sezone, naći ćete svoje mušterije između radosti i stresa. Ovo stvara rizik i priliku za trgovce na malo. Potrošači će biti izuzetno zahvalni za sve što možete učiniti da im olakšate život, ali ne verujemo da će zaboraviti bilo kakve poteškoće koje im stvarate.

Napravite vodiče za poklone i pakete da biste olakšali njihovo iskustvo kupovine. Ponudite besplatnu isporuku kako ne bi imali dodatnu brigu prilikom kupovine na mreži i bez brige da neće stići na vreme. Dajte svojim klijentima poklone, bilo u obliku sitnih poklona, specijalnih popusta ili promo kodova. Ponudite recepte koji štede vreme i koji će im pomoći da se pripreme za zabave i porodične večere. Bolje je davati nego primati (žalbe).

Iako nam nije mnogo lakše nego prethodne dve godine, vaš prioritet tokom praznične sezone trebalo bi da bude širenje radosti vašim potrošačima, a i zaposlenima. Najjednostavniji način da se to uradi je fokusiranje na njihove želje i potrebe. Uz to im poklanjate i dragoceno vreme, a svaki minut koji možete da uštedite ostavlja vam više vremena za izgradnju trajnih uspomena. Poklonite im zgodno iskustvo kupovine i sigurno ćete na kraju godine biti zadovoljni rezultatima.

Brand Care tim je tu za vas da olakša prvenstveno vama da artikli budu dostupni u svakom trenutku u svim maloprodajnim objektima u kojima su prisutni vaši proizvodi. A tu smo i da provedete poslednji mesec u godini fokusirajući se na planove za novu 2023. godinu. Jedno je sigurno, zajedničkim snagama možemo da ulepšamo ove praznike ljudima širom Srbije.

 

About The Author

Experienced Chief Executive Officer with a demonstrated history of working in the FMCG industry. Founded and manages several successfully distribution companies in Serbia and the region. Skilled in Field Marketing, Marketing Management, E-commerce, Sales Operations, and Sales Management.