„Kvalitet će uvek osvojiti lojalnost potrošača“. Radeći sa klijentima koji stoje čvrsto iza proizvoda uvereni u njegov kvalitet potvrđuje nam navedeno. Jedan od tih primera jeste kompanija Virdžinija doo koja je prepoznala potencijal u proizvodima koji pomažu sportistima da obnove snagu posle treninga ili čak da se za trening pripreme.
U pitanju su funkcionalna pića Nocco i Vitamin Well, kao i proteinske štanglice Barebells. Ovi proizvodi potiču iz Švedske i nastali su sa idejom da unaprede performanse aktivnih sportista, a i da budu saputnici svih onih koji žele da krenu put zdravog načina života.
Kako je prepoznat potencijal proizvoda?
Virdžinija doo je kompanija koja se bavi veleprodajom i uspešno posluje već 20 godina. Njihov glavni cilj jeste zadovoljan kupac i sa tim na umu, tražili su proizvod kojim će uspeti da olakša život modernom čoveku.
Brz život sa jedne strane, a sa druge strane želja da se uspori i brine o sebi je jedan od izgovora zašto se ljudi zaljubljuju u fitnes i teretanu. To su mesta gde pored brige o telu, možemo značajno da se pobrinemo i za psihičko zdravlje iako tako ne izgleda dok se satima izlažemo ozbiljnijem fizičkom naporu.
Tokom tih treninga mnogi se okreću suplementima kako bi poboljšali svoje performanse. Neki se okreću prirodi i obnavljaju snagu voćem, drugi nalaze alternative u vidu praškova, napitaka, čokoladica… Dok se neki okreću i energetskim napicima.
Virdžinija doo je primetila nedostatak znanja o ovoj kategoriji. Često vidimo početnike kako piju visoko zašećerena energetska pića u nadi da će im dati snagu za novu seriju vežbi ili običnu čokoladicu kako bi se oporavili posle treninga. Ali ovo je normalno za početnike, jer odgovarajući suplementi su uglavnom dostupni samo u teretanama ili specijalizovanim prodavnicama i dešava se da nesigurnost odvraća od stručnih konsultacija. Pored toga situacija sa pandemijom je mnoge primorala da vežbaju kod kuće i samim tim ne mogu tako lako doći do odgovarajućeg proizvoda. Zato je Virdžinija doo rešila da ova funkcionalna pića i čokoladice postanu dostupna u svakoj prodavnici i da budu na dohvat ruke svakome.
Ovi brendovi, koji uživaju reputaciju visoko kvalitetnih proizvoda u Švedskoj, na tržištu u Srbiji su se prvo oslonili na digitalni marketing. U ovoj specifičnoj niši, znali su da su njihovi potrošači upravo na društvenim mrežama u potrazi za savetima sertifikovanih trenera. Ovi treneri su dokazali svoje umeće i iskustvo i time zadobili poverenje svojih pratilaca, a samim tim i Virdžinije doo koja je koja je rešila da ovi treneri isprobaju proizvode i postanu njihovi ambasadori.
Usmereni na Crossfit, trenutno najbrže rastući fitnes trend – Nocco, Vitamin Well i Barebell postaju sve vidljiviji i vidljiviji na društvenim mrežama, ali na terenu počinju da nailaze na prepreke.
Bez predstavnika na terenu, ovi proizvodi su u mnogim marketima ostajali neizloženi, skriveni u magacinima. Kako su već bili u kategoriji koja je veoma konkurentna i koja sve više i više raste, nisu mogli doći do izražaja jer su se o ovim proizvodima brinuli već zauzeti prodavci u objektima. Tako da se Virdžinija doo u jednom trenutku suočavala sa velikim povratom robe kojoj je istekao rok i do smanjenog obrta proizvoda.
Kako su identifikovali problem, uočili su potrebu za predstavnicima na terenu. Jedno od rešenja su videli u spoljnim saradnicima kojima će poveriti ove brendove. Brand Care preuzima odgovornost na terenu i prvi zadatak je bio da ovi proizvodi dobiju veću vidljivost na policama. Tačnije, da uvek budu izloženi na policama prema planogramu i dostupni kupcima.
Redovnim posećivanjem objekata Brand Care je uspeo da ovi proizvodi dobiju:
- Veću vidljivost i dostupnost proizvoda na redovnim pozicijama
- Neutralisan Out Of Stock
- Smanjen povrat robe
- Odlična komunikacija sa klijentom je donela brojne uvide sa obe strane koje su doprinele da proizvodi budu istaknuti na pravi način.
Veća vidljivost je donela i veću prodaju. Samim tim što su Nocco, Vitamin Well i Barebell već bili u glavama potrošača kao nešto što žele da probaju, videvši ih na policama podstakli smo ih na prvu kupovinu. Sam kvalitet proizvoda je od ovih kupaca stvorio lojalne potrošače.
Iako su u kategoriji energetskih pića Nocco i Vitamin Well svojim sastavom i načinom korišćenja potpuno su drugačiji od konkurencije.
Razlika između energetskog i funkcionalnog pića
Nocco je funkcionalno piće koje je bez šećera, dok je Vitamin Wll negazirano niskoenergetsko piće sa vitaminima i mineralima.
U čemu je razlika?
U energetskim pićima pronaći ćete velike količine šećera, taurima i vitamine B grupe, a glavni sastojak je kofein. Veća količina kofeina u kombinaciji sa ostalim sastojcima daje organizmu snagu i osećaj budnosti. Neka istraživanja su pokazala da poboljšavaju kognitivne sposobnosti, ali na veoma kratak period.
S druge strane, funkcionalna pića nemaju šečere i količine kofeina su značajno manje, a u svom sastavu imaju brojne sastojke koje utiču na oporavak organizma posle treninga. Tako imamo vitamine D, vitamine B, folnu kiselinu… Sve što je potrebno da se brzo povrati snaga za dalje funkcionisanje organizma.
Naravno, ovi proizvodi nisu rezervisani strogo za fitnes i aktivne sportiste. Ukoliko ste već kupili jednom energetsko piće, ovo vam mogu biti zdravije alternative. Prisutni na policama Rode, Idee, Merkatora, DM-a, sada možete imati svoju zdravu dozu potrebne dodatne energije za bilo koji zadatak koji vas čeka tokom radnog dana.
Brand Care ovim primerom pokazao značaj spoljnih saradnika, jer bez podrške na terenu roba će ostati u magacinu.