Kada je pravo vreme za angažovanje spoljnih partnera?

Kada je pravo vreme za angažovanje spoljnih partnera?

Ako razmišljate da unajmite spoljne partnere, jedno od prvih pitanja bi trebalo da bude: “Da li je sada pravo vreme za outsource poslovnih procesa?”

Možda poslujete odlično sa trenutnim resursima i razvijate tim i program, ali niste u mogućnosti za povećanje in-house ljudstva. Možda neki zadaci oduzimaju mnogo više vremena i novca i opterećuju kolege? Šta god da je razlog, eksternalizacija zadataka koji nisu esencijalni može imati značajan potencijal za razvoj vašeg poslovanja.

Pored same odluke da angažujete spoljne saradnike, trebalo bi da realno sagledate trenutnu situaciju i odlučite kada je pravo vreme za početak saradnje. U nastavku pišemo faktore koji mogu biti vodilje ka krajnjoj odluci da započnete saradnju sa outsource kompanijom.

Planirate da smanjite troškove

Opšte je poznato da se tokom smanjenja budžeta najčešće obraća pažnja na ljudstvo. Tu imamo nepopularna rešenja kao što su otpuštanja ili se veliki broj zadataka dodeli trenutno zaposlenima. Ovako se timovi opterećuju i dolazi do opadanja kvaliteta rada. Zato je usled ekonomske nesigurnosti, outsourcing adekvatno rešenje. Upravo kada vidite da zaposleni troše vreme na neprioritetne poslove i da troškovi postaju sve veći, tad je pravi momenat za outsource.

Scenariji se razlikuju u pogledu toga zašto je smanjenje troškova postalo prioritet, ali jedna stvar je konstantna: outsourcing omogućava kompanijama da se fokusiraju na ono što je važno reinvestirajući novac tamo gde će imati najveći uticaj. Možda morate da uložite više novca u prodaju i marketing da biste povećali prihod, možda ste već imali rezove i želite da popunite praznine ili je moguće da morate da dodate zadatke svom timu, ali zapošljavanje nije u predviđeno budžetom. Bez obzira na razlog, ako trebate da smanjite troškove, outsourcing je precizno rešenje koje se uklapa u računicu.

Timovi moraju da se fokusiraju na kritične poslove

Zapošljavanje ljudi da bi obavljali poslove koji nisu deo vašeg osnovnog posla može biti dugotrajno i skupo, a da ne pominjemo ograničavanje rasta vašeg poslovanja. Odvajajući vreme da privučete, unajmite, obučite i zadržite talente u oblastima van vaših ključnih kompetencija, koristite vredne resurse koji su vam potrebni da biste se usredsredili na vaše poslovanje. U ovom slučaju, outsourcing može biti vaš najbolji izbor.

Mnogi provajderi spoljnih poslova spremni su da pomognu sa zadacima van vaših osnovnih kompetencija. Čak i ako ste zaista odlični u radu na terenu ili brizi o kupcima, da li je to ono što vaše preduzeće nudi? Ako je odgovor ne, odlazak kod treće strane ima mnogo smisla i može vam omogućiti da se fokusirate na svoju osnovnu ponudu, poboljšate svoje poslovanje, usavršite proizvode, kreirate dodatne usluge/proizvode, pa čak i dobijete više posla. Što je i tema ovog bloga, tajming je sve – i kako mala preduzeća postaju veća, mnogi otkrivaju da jednostavno nemaju vremena da se fokusiraju na strategiju i rast kada moraju stalno da zapošljavaju i obučavaju nove komercijaliste i merchanidsere.

Daćemo kao primer, merchandising, ako je vaša osnovna delatnost B2B i fokus vam je proizvodnja i prodaja proizvoda marketima svih veličina verovatno da imate dobro definisanu strategiju kako ćete prići svakom kupcu. Međutim, znate da posle prodaje marketu, sledi zadatak da roba odatle stigne i do korpe samog kupca, što je posao merchandisera. Imate želju da propratite proces, ali niste u mogućnosti jer ipak morate se koncentrisati na svoju osnovnu delatnost. Iako posao merchandisera zvuči jednostavno – osoba koja ređa robu na policama i vrši trebovanja na zadatom nivou, ipak pričamo o mnogo kompleksnijem radnom mestu i obuka te osobe oduzima dragoceno vreme. Ovo je odličan momenat da se kompanija opredeli za partnera koji nudi usluge uslužnog merchandisinga koji ima iskustva u radu na terenu i jedino što mu je potrebno jesu osnovne informacije o proizvodima i definisani ciljevi. Sa spoljnim partnerom kao što je Brand Care, možete početi sa malim timom i napredovati uz svakodnevno dobijanje svakodnevnih izveštaja koji bi vam pomogli u razvijanju procesa, proizvoda ili strategije nastupa.

Kompanija brzo raste i potrebno vam je više vremena za prioritetne poslove

Svako ko je započinjao svoj biznis zna za uzbuđenje tokom rasta poslovanja – proizvodnja se povećava, kupaca imate sve više, broj zaposlenih raste… To je odlično za kompaniju, ali brzi rast donosi određene izazove i kako bi se održala stabilnost to je trenutak kada je vreme za pomoć treće strane.

Započinjanje partnerstva sa spoljnim provajderom kada vidite da postoji potreba za skaliranjem može da vam pomogne da održite sve konce u rukama. Outsource timovi sa svojim specijalizovanim veštinama vam mogu pomoći da efikasno nastavite putanju kojom ste krenuli.

Pored toga, koliko je vašeg dana posvećeno neprioritetnim zadacima? Problem sa vođenjem male i srednje kompanije je taj što ste umešani u sve procese i strateški rad je ono što ostaje po strani. Ali strategija je takođe ono što će navesti vaše poslovanje da nadmaši vaše ciljeve i zato bi ona trebala biti na prvom mestu.

Umesto da fokusirate vreme i pažnju na sekundarne zadatke koji se moraju obaviti u rokovima (koje često probijate), predajte te zadatke spoljnom dobavljaču kako biste se mogli fokusirati na svoje prioritete i ponovo se baviti smislenim radom. Zamislite da ne morate da brinete o detaljima jer imate tim od poverenja koji je spreman da vam redovno dostavlja standardizovane KPI i organizovane izveštaje. Ovo je lepota outsourcinga – uklanjanje onih pozadinskih, terenskih zadataka koji troše vaše vreme i energiju.

Zaključak

Ako ste trenutno u fazi kada smanjujete troškove ili pak brzo rastete i morate se fokusirati na strategiju, outsourcing je rešenje koje može biti odgovor na sva vaša pitanja o tome kako izaći na kraj sa celom to-do listom koja vas svako jutro čeka. Zato ako ste spremni za outsource i zaključili da je pravo vreme da terenske poslove prepustite pouzdanom spoljnom partneru, Brand Care je tu da širom Srbije bude vaš ambasador i vaš partner u ostvarivanju ciljeva.

Ukoliko imate dodatna pitanja, pišite nam na mail office@brandcaregroup.rs, a mi ćemo vam rado pružiti sve informacije.

About The Author

Experienced Chief Executive Officer with a demonstrated history of working in the FMCG industry. Founded and manages several successfully distribution companies in Serbia and the region. Skilled in Field Marketing, Marketing Management, E-commerce, Sales Operations, and Sales Management.