Opasnost od pojave Out-Of-Stock

Opasnost od pojave Out-Of-Stock

Promene koje su se desile u proteklih par meseci nametnule su nam  nove izazove, koje su se odrazile i na način kupovine potrošača kao i vremena i pažnje koje kupac posvećuje kupovini i vremenu provedenom u maloprodajnom objektu. Kupac, prilagođen novoj situaciji, neće se zadržavati u objektima više nego što je potrebno, imajući u vidu da se svaka kupovina obavlja sa merama predostrožnosti kao što je nošenje maski i držanje distance od drugih kupaca.Scenaria po kojoj će potrošač ponašati u momentu kada opaže da proizvod zbog koga je došao u prodavnicu se ne nalazi na mestu gde ga je očekivao su: odabraće drugu konkurentsku marku, odlučiće da odloži kupovinu ili da ne kupi proizvod uopšte. Svaki sledeći scenario kupca sve više odvlači od kupovine što će na kraju uticati na konačan performans brenda i pojave izgubljena prodaja.

Istraživanje je pokazalo da je više od 50 najvećih kompanija za široku potrošnju prijavilo nivo OOS-a od 1,5 do 2 procenta, međutim, stvarni nivo revidiranog nivoa OOS-a u maloprodajnim objektima iznosi približno 8 do 10 procenata.

Još jedna uobičajena zabluda oko OOS-a je ta da oni ne traju dovoljno dugo da bi se na njih moglo odgovoriti. Iako 75 posto OOS-a traje tri dana ili manje i doprinosi samo 14 posto izgubljene prodaje, prilikom razmatranja punog uticaja OOS-a važno je izmeriti broj OOS epizoda prema njihovom prosečnom trajanju kako bi se uvidela dosta detaljnija statistika.

Više od polovine izgubljenih dana prodaje dolazi od 2 procenta OOS-a koji traju više od 10 dana. Obraćanje pažnje na ovu statistiku može imati  neverovatan uticaj na vašu prodaju i lojalnost kupca prema vašem brendu. Brendovi koji ostavljaju svoja mesta prazna duže vreme rizikuju da izgube udeo polica i naštete tako svojoj reputaciji kod prodavaca.

Brand Care tim ima 35 ljudi na terenu koji pokrivaju celu teritoriju naše zemlje i ulaze u preko 850 objekata. Za naše klijente redovno vodimo računa o implementaciji planograma, postavki proizvoda prema standardima FIFO I FEFO, kao i popis kratkih rokova.

Naši brendovi su sigurni da je verovatnoća pojave OOS značajno umanjena, jer kroz svakodnevno izveštavanje mogu da sagledaju pravo stanje u prodajnim objektima, a naš tim na osnovu situacije na policama vrše direktno i sugestivno trebovanje.

Takođe kroz posebne izveštaje, klijenti su u mogućnosti da tačno vide na kojim lokacijama, koji artikli su  u OOS-u, kako bi mogli da reaguju u što kraćem roku.

Mnogo je uzroka OOS-a, uključujući čistu ljudsku grešku ili jednostavne transportne izazove, ali redovni OOS u vašem preduzeću zahteva temeljnu analizu i procenu.
Takođe veliki broj faktora utiče na vašu sposobnost da minimalizujete OOS i povećate prodaju, a svi zahtevaju zajednički timski napor kako bi se kontinuirano izbegle greške u držanju zaliha i povećala performansa brenda u maloprodajnim objektima.

 

About The Author

Experienced Chief Executive Officer with a demonstrated history of working in the FMCG industry. Founded and manages several successfully distribution companies in Serbia and the region. Skilled in Field Marketing, Marketing Management, E-commerce, Sales Operations, and Sales Management.