U svetu smo gde smo navikli da sve kolege, od rukovodioca do izvršioca zadataka, budu smešteni pod jednim krovom i na jednom platnom spisku i samim tim teško je prihvatiti mogućnost predavanja dužnosti ljudima koji nisu zaposleni u kompaniji. To je posebno slučaj kada pričamo o segmentima u FMCG industriji gde se stvari brzo mogu zakomplikovati i gde je potrebno da kolege budu na licu mesta.
Postoji toliko elemenata na koje moramo obratiti pažnju: planiranje, popunjavanje i kontrola zaliha, upravljanje kategorijama, prodaja… Iako nije nemoguće sve da držite pod kontrolom, nepotrebno je da to radite sami.
Efikasna prodaja robe sa atraktivnih displeja su ključni za povećanje prodaje, jer time pružamo sjajno početno iskustvo kupovine, čime dalje podižemo vrednost brenda. Međutim, nije uvek izvodljivo da vaš tim bude u svakom trenutku u svakoj maloprodaji, posebno jer smo svedoci vremena kada sve više kompanija smanjuje broj zaposlenih. Ovi koraci su uglavnom preduzeti kako bi se smanjili troškovi, što dalje nosi pritisak na kolege i to direktno znači da nekad nivo prezentacije može da opadne i to utiče na pomenuto iskustvo kupovine.
Jedno od rešenja da prezentacija proizvoda i izveštaji sa terena uvek budu na visokom nivou, jeste uključivanje outsource merchandiser-a.
Outsourcing postaje posebno popularan tokom primena nepopularnih mera smanjivanja broja zaposlenih, jer eksterni tim može pružiti usluge po nižim cenama. Naravno, neka cena mora da se plati, ali ovo je trošak koji uključuje već ljude koji su upoznati sa radom na terenu, koji ne iziskuju dodatne troškove zapošljavanja, kao i ostale troškove osiguranja i doprinosa.
Još jedna ideja outsourcing kompanija jeste pružanje podrške u sezonama kada je potražnja za vašim proizvodima veća, kao što su Nova godina, Uskrs… Dok tokom mirnijih perioda neće se trošiti novac na dodatno osoblje. Oslanjanje na eksterni tim predstavlja manji pritisak na vaše osoblje što dalje njima daje više vremena da pruže kvalitetnu uslugu, poboljšavajući iskustvo kupovine i povećavajući prodaju.
Pored monetarnog dela, mnogo znači i ušteda vremena: obuka na nove zaposlene je dugotrajna i oduzima vreme koliko vama, toliko i vašim iskusnijim kolegama. Prepuštanjem merchadising dela možete se osloboditi velikog obima posla i da se usredsredite na druge aspekte svoga poslovanja.
I to je samo početak.
OBJEKTIVNO MIŠLJENJE I EKSPERTIZA
Radeći sa outsource merchandise kompanijama ono što dobjate jeste pristup velikom znanju i iskustvu u maloprodajnim objektima. Budući da eksterni tim nije tu da udovolji vašim željama, već željama samih kupaca, ponudiće vam se i objektivno mišljenje. Iako će možda doći do neslaganja o načinu rada ili izlaganju robe, morali biste ih čuti kako biste ispravili greške i poboljšali svoje poslovanje.
Za primer ćemo navesti planograme. Ako ih postavimo tako da se nama sviđaju i da budu vizuelno privlačni, u stvarnosti možemo napraviti grešku jer nismo prethodno analizirali podatke o prodaji, što svakako, uz analizu trgovine i načina poslovanja, merchandiser i radi.
Ne zaboravimo da timovi specijalizovani za rad na terenu se neprestano obučavaju i skupljaju saznanja o najboljim praksama i najnovijim dostignućima. To znači da ćete na terenu uvek imati ljude koji će znati tačno kako vaš brend da bude što bolje predstavljen i da bude što profitabilniji.
VI SE USREDSREĐUJETE NA UNAPREĐENJE SVOG POSLOVANJA
Oslanjanjem na outsource merchandisere ostavljate sebi dovoljno prostora na ono što je srž vašeg poslovanja. Možda navodimo očiglednu stvar, ali Vaše vreme je dragoceno i zato ima smisla da se usredsredite na glavna područja vašeg biznisa koja će povećati rast i produktivnost.
U međuvremenu vaš outsourcing tim dostiže dogovorene KPIeve i ispunjava sve zahteve posla uz redovno obaveštavanje o svim događajima sa terena.
Zaključićemo da uvođenjem eksternog tima, iskoristićete nekoliko ključnih pogodnosti.
- Vaše poslovanje će se gledati objektivno i pružiće vam se nova perspektiva.
- Daćete sebi i svom timu više vremena da se usredsedite na druga važna područja poslovanju
- Istovremeno ćete štedeti novac uspešnom navigacijom resursa na prave ljude.
Svakako odluka o angažovanju eksternog tima se mora doneti pažljivo. Kada donosite ovu odluku, razmislite o osnovnim ciljevima i šta želite postiči. Da li je merchandisnog nešto što Vaša kompanija radi veoma dobro ili ne? Koliko troškova bi uštedelo angažovanje eksternog tima? Upotrebite ta pitanja kao smernicu koja će Vam pomoći da donesete pravu odluku.