Da li vas je nekada interesovalo kako proizvod stigne do police u prodavnici, kako to da su neki proizvodi izloženi prema planogramima i da je njihova polica uredna dok neki izgledaju potpuno suprotno? Merchandising, kao način unapređenja prodaje i poslednja karika u distribuciji proizvoda, je u modernom potrošackom društvu postala jako važna karika u osiguravanju da proizvod stigne do krajnjeg potrošača. Ako se zapitamo zašto je to tako i da li proizvod može da se prodaje i bez upotrebe istih, odgovor je naravno da moze, ali biti u neznanju kako se proizvod izlaže u objektima i da li je on vidljiv za potrošača, je veliki problem ukoliko želimo da maksimiziramo našu prodaju.
Firma Brand Care prepoznala je tržišnu potrebu za istim i od 2018. godine uspešno sarađujemo sa preko 30 brendova, imamo 30 merchandisera na terenu i obilazimo preko 1000 objekata.
Analizirajući razvijena, svetska tržišta uvideli smo da proizvođači ili fabrike i retaileri, imaju direktnu saradnju, što je dovelo do toga da se prostor za distributera smanji pa čak i da ga uopšte nema. Kao posledica toga razvio se “field marketing”, odnosno, uslužni servis koji pomaže retailerima i proizvođačima da se dogovor prenese i na samo mesto prodaje.
Pa tako merchandising možemo da objasnimo, kao proces koji garantuje da je tačna količina proizvoda dostupna kupcima u prodavnici i da se na taj način maksimizira raspoloživost i minimiziraju zalihe proizvoda a sve u skaldu sa planogramima.
Cilj koji postavljamo kroz merchandising aktivnosti su da svako prodajno mesto ima planirane proizvode, na najboljem mestu i u punom asortimanu.
Naši merchandiseri pre početka rada prolaze detaljnu obuku kako bi mogli da odgovore na zadatke svakog našeg klijenta. Kroz svoj posvećen rad i maksimalno zalaganje na terenu doprinose boljoj pozicioniranosti proizvoda pa tako i prodaji naših klijenata.
Prilikom svake posete, postoje koraci koje naši merchandiseri prate i kroz koje oni izvršavaju posao:
- Ulazak u objekat-čekiranje u aplikaciji
- Odabir brenda
- Pregled planograma, redovnih i sekundarnih pozicija
- Pregled artikla i cena koji nedostaju i koje je potrebno dopuniti
- Fotografisanje redovne i sekundarne pozicije nakon izlaganja svih artikala
- Odlazak u magacin
- Pregled kratkih rokova
- Postavka robe po planogramu i standardima izlaganja uz implemetaciju FIFO standarda
- Popis OOS svih artikala koji su ulistani
- Popis cena na policama (redovnih i akcijskih)
- Prijava nemogućnosti primene planograma, cena, problema sa sekundarnim pozicijama ili sa pimenom standarda izlaganja.
- Postavka POS materijala (opciono)
- Sugestivna ili direktna prodaja kroz slanje trebovanja
Korišćenje merchandisinga u prodajnim aktivnostima ima svoje efekte, procenjuje se da je moguće ostvariti na taj način konstantno povećanje prodaje od 20-75%, zavisno od vrste robe, a u nekim slučajevima i mnogo više, na primer i do 200%.
Ukoliko smatrate da možete postići još veću vidljivost u objektima, a time i lakše stići do krajnjeg potrošača, slobodno nam pišite sve nedoumice, ukoliko ih imate, na mail office@brandcaregroup.rs, a mi ćemo vam rado pružiti sve informacije.